Μετάβαση στο περιεχόμενο

Προτεινόμενες Καταχωρήσεις


  • Member ID:  1271
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  718
  • Content Count:  3481
  • Reputation:   20414
  • Achievement Points:  3538
  • Days Won:  16
  • With Us For:  6542 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  

Δημοσιεύτηκε

ΝΤΕΪΒΙΝΤ ΛΟΪΝΤ
Ο μυστηριώδης V αποκαλύπτεται
Λίγο προτού επισκεφθεί τη χώρα μας ο σχεδιαστής που έδωσε υπόσταση στο κόμικ V for Vendetta μιλάει για το μέλλον των χάρτινων υπερηρώων



ΑΣΤΕΡΟΠΗ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ


--------------------------------------------------------------------------------

vvvok8.jpg





Η μάσκα του V, κρεμασμένη σε ένα διαφορετικό καμαρίνι, εντείνει τη θεατρικότητά του


--------------------------------------------------------------------------------

Ποιος είναι ο άνθρωπος πίσω από τη μάσκα; Ψυχωτικός ή επαναστάτης; Και τι αισθήματα θα μπορούσε να προκαλέσει άραγε ένας τέτοιος αναρχικός δανδής σε μια νεαρή γυναίκα που προσπαθεί να επιβιώσει μέσα στον ολοένα αυξανόμενο φασισμό που επικρατεί γύρω της; Και αν οι γυναίκες κατέχουν τα πρωτεία στη μεταμφίεση, κρύβοντας τα «τρωτά» τους σημεία πίσω από παχιές στρώσεις μεϊκάπ, εκείνος φαίνεται καλύτερα οχυρωμένος πίσω από το στρατηγείο της μάσκας. Ισως γι' αυτό ο V, όπως λέμε Vendetta, ψηφίστηκε ως ένας από τους... γοητευτικότερους άνδρες του 2006 - χρονιά που προβλήθηκε το αμερικανικό blockbuster - σε σχετική ψηφοφορία του BBC. Ανάμεσα σε σταθερές αξίες του χολιγουντιανού σεξαπίλ όπως ο Μπραντ Πιτ και ο Τζορτζ Κλούνεϊ, ο ήρωας που γέννησε η φαντασία του κορυφαίου συγγραφέα κόμικς Αλαν Μουρ και εικονοποίησε το θαυματουργό πενάκι του Ντέιβιντ Λόιντ ξεχώρισε για την εμβληματική ιδιαιτερότητά του.

Ο χαρισματικός Λόιντ σχεδίασε τον V, έχοντας στο μυαλό του τις μάσκες-ομοιώματα του βρετανού πραξικοπηματία Γκάι Φόουκς ο οποίος εν έτει 1605 είχε συνωμοτήσει, προκειμένου να ανατινάξει το Κοινοβούλιο αλλά τελικά συνελήφθη και εκτελέστηκε. Εκτοτε η 5η Νοεμβρίου ανακηρύχθηκε εθνική γιορτή των Βρετανών, οι οποίοι καίνε ομοιώματα του Φόουκς, φορώντας το συγκεκριμένο προσωπείο. Με αυτή την ημερομηνία-ορόσημο αρχίζει άλλωστε το «V for Vendetta», ένα έργο κόμικς που λειτούργησε ως δούρειος ίππος στο στρατηγείο των περισσότερο καθιερωμένων τεχνών, χάρη στην ποιητική γραφή του Μουρ (ο καθηλωτικός λόγος του V σπανίως εγκαταλείπει το ιαμβικό πεντάμετρο) και τη θεατρική αύρα που αποπνέει αυτή η μυστηριώδης ανδρική φιγούρα. Επιβεβαιώνοντας πάντως τον τίτλο της, η ταινία που προέκυψε από το ομώνυμο βιβλίο προκάλεσε νέα βεντέτα, αυτή τη φορά ανάμεσα στον συγγραφέα Μουρ και στους σεναριογράφους της, αδελφούς Γουατσόφσκι (πασίγνωστους και από τη σκηνοθεσία των ταινιών «Matrix»).

«Το έργο μου μεταλλάχθηκε σε μια παραβολή για την προεδρεία του Μπους από ανθρώπους που παραήταν δειλοί για να τοποθετήσουν την πολιτική σάτιρα στη δική τους χώρα. Εγώ έγραψα για τον φασισμό, για την αναρχία, για την Αγγλία» ήταν η οργισμένη ένσταση του Μουρ μόλις διάβασε το σενάριο και για αυτόν ακριβώς τον λόγο αρνήθηκε να συμπεριληφθεί το όνομά του στους τίτλους της ταινίας. Στον αντίποδα αυτής της αντίδρασης βρίσκεται ο τρόπος με τον οποίο αγκάλιασε την κινηματογραφική μεταφορά του έργου του ο Ντέιβιντ Λόιντ. Για εκείνον η ταινία ήταν το «κάλεσμά» του, αφού τον έκανε παγκοσμίως γνωστό όχι μόνο στην κάστα των εραστών της Ενατης Τέχνης. Προσκεκλημμένος του Διεθνούς Φεστιβάλ Κόμικς Comicdom Con που θα πραγματοποιηθεί στην Ελληνοαμερικανική Ενωση στις 5 και 6 Απριλίου, δηλώνει έτοιμος να μιλήσει στους θαυμαστές του για τον μασκοφόρο ήρωα που τον έχει στιγματίσει, έχοντας προηγουμένως μοιραστεί με «Το Βήμα της Κυριακής» την ανησυχία του για την παντοδυναμία των ιαπωνικών μάνγκα, αλλά και το πόσο «μπανάλ» φαντάζουν στα μάτια του οι αμερικανικοί υπερήρωες.

Ο Λόιντ και ο Μουρ ένωσαν τις δυνάμεις τους το 1980 όταν άρχισαν να συνεργάζονται στο «V for Vendetta» το οποίο εκδόθηκε στο βρετανικό μηνιαίο περιοδικό «Warrior». Η DC Comics ανατύπωσε και ολοκλήρωσε τη σειρά το 1988, επανεκδίδοντάς τη το 1990 ως graphic novel. Δεκαέξι χρόνια αργότερα η δύναμη του σινεμά μετέτρεψε το βιβλίο σε παγκόσμιο μπεστ σέλερ. To λουκ και η προσωπικότητα του V προέκυψαν από το πάντρεμα δύο ιδεών που ο Λόιντ και ο Μουρ είχαν προσπαθήσει να υλοποιήσουν στο παρελθόν χωρίς επιτυχία: ο πρώτος είχε δημιουργήσει μια αντάρτισσα των πόλεων που λεγόταν Εβελίνα Φάλκονμπριτζ και μαχόταν ενάντια σε ένα φασιστικό καθεστώς και ο δεύτερος έναν άνδρα με παρόμοιες ανησυχίες με το όνομα The Doll και πρόσωπο βαμμένο με λευκό μεϊκάπ. Κανείς, όμως, δεν ενδιαφέρθηκε για την Εβελίνα του ενός, ενώ κάποιοι καταδίκασαν τον Μουρ επειδή ήθελε να προωθήσει την εικόνα ενός... «τρανσέξουαλ επαναστάτη».

«Εγώ προτιμούσα μια πιο γήινη υπόσταση για αυτόν τον ήρωα, κουρασμένος ίσως από το προφίλ του υπερήρωα με το οποίο τα αμερικανικά κόμικς μας έχουν κάνει πλύση εγκεφάλου. Ο Αλαν, όμως, ήθελε να δώσουμε θεατρικότητα στον V. Καταλήξαμε στην ιδέα μιας μάσκας που θα παρέπεμπε σε ομοίωμα του Γκάι Φόουκς, επειδή όμως όταν αρχίσαμε να δουλεύουμε ήταν Ιούνιος και η επέτειος του Νοεμβρίου είχε περάσει αναγκάστηκα να στηριχθώ στη μνήμη μου. Το αινιγματικό χαμόγελο του V προέκυψε τυχαία, επειδή παρασύρθηκα από το γυριστό μουστάκι του και έδωσα στις άκρες των χειλιών του την ίδια ανοδική πορεία. Τώρα που το σκέφτομαι, πάντως, ήμουν τυχερός που δε βρήκα μάσκα για να την ξεπατικώσω» λέει ο Λόιντ.

Οσο για την ταινία, δηλώνει ευγνώμων καθώς χάρη σε αυτήν κέρδισε απόλυτη ελευθερία κινήσεων στις υπόλοιπες δουλειές του. Ξέρει, ωστόσο: «Σε έναν ιδεατό κόσμο όλοι οι λάτρεις του V θα ήθελαν να αγοράσουν τα άπαντά μου, δυστυχώς όμως ο κόσμος μας απέχει πολύ από το ιδεατό μοντέλο». Θεωρεί ότι το φιλμ που σκηνοθέτησε ο Τζέιμς Μακ Τιγκ (βοηθός σκηνοθέτη στις ταινίες «Matrix») κατόρθωσε να περάσει το κεντρικό νόημα του έργου σε ένα ευρύτατο κοινό, πείθοντας ταυτόχρονα χιλιάδες ανθρώπους που δεν είχαν αγοράσει ποτέ graphic novel να τρέξουν στα βιβλιοπωλεία. Σύντομα θα κυκλοφορήσει στη χώρα μας και στη γλώσσα μας το νέο του έργο «Kickback» (Jemma Press) και δηλώνει πανευτυχής, καθώς είναι η πρώτη φορά που υπογράφει και την πλοκή και το σχέδιο. Πρόκειται για την ιστορία ενός διεφθαρμένου αστυνομικού που αποφασίζει να αλλάξει ρότα και είναι εμπνευσμένη από κλασικές αστυνομικές ταινίες που λατρεύει.

Το μέλλον των κόμικς; «Η Ιαπωνία εξάγει τα μάνγκα της σε τεράστιες ποσότητες, είναι όμως χαμηλού επιπέδου και κατακλύζουν την αγορά. Από τη μία πλευρά είναι θετικό, αφού έκανε παιδιά που ξημεροβραδιάζονταν παίζοντας ηλεκτρονικά παιχνίδια να κάνουν κάτι άλλο, από την άλλη όμως τα κόμικς δεν είναι μόνο αυτό το είδος. Το φαινόμενο αυτό είναι παρόμοιο με την επίδραση των υπερηρώων με τους οποίους μας γαλούχησαν οι ΗΠΑ. Για την πλειονότητα του κόσμου δεν νοείται χάρτινος ήρωας χωρίς να φοράει κάπα, να πετάει και να αλλάζει λουκ μέσα σε έναν τηλεφωνικό θάλαμο, ακόμη και τώρα που η κινητή τηλεφωνία έχει κάνει τους θαλάμους να είναι είδος υπό εξαφάνιση».

---------------------

Ελληνοαμερικανική Ενωση, Μασσαλίας 22, Κολωνάκι, πληροφορίες στο τηλ. 210 3680.071 και στον δικτυακό τόπο www. comicdom-con.gr. Θα φιλοξενηθούν έκθεση του Γουίλ Αϊσνερ, εργαστήρια για την τεχνική του σεναρίου και της εικονογράφησης και μπαζάρ καταστημάτων κόμικς.


 


Το ΒΗΜΑ, 23/03/2008 , Σελ.: C06
Κωδικός άρθρου: B15317C061
ID: 293408

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντηση σε αυτό το θέμα ...

×   Έχετε επικολλήσει περιεχόμενο με μορφοποίηση.   Κατάργηση μορφοποίησης

  Επιτρέπονται μόνο 75 emoticons maximum.

×   Ο σύνδεσμός σας έχει ενσωματωθεί αυτόματα.   Εμφάνιση ως σύνδεσμος

×   Το προηγούμενο περιεχόμενό σας έχει αποκατασταθεί.   Διαγραφή εκδότη

×   Δεν μπορείτε να επικολλήσετε εικόνες απευθείας. Ανεβάστε ή εισάγετε εικόνες από URL

×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Χρησιμοποιώντας αυτή τη σελίδα, αποδέχεστε τις Όρους χρήσης μας.