ikarukani Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 30, 2019 Member ID: 31289 Group: Members Topic Count: 40 Content Count: 741 Reputation: 6296 Achievement Points: 761 Days Won: 4 With Us For: 3333 Days Status: Offline Last Seen: Τρίτη στις 05:44 AM Age: 60 Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 30, 2019 Το 1978 κυκλοφορεί το πρώτο βιβλίο του Γιώργου Μαρμαρίδη, "Τα Κορόιδα οι Αρχαίοι". Με την επίδραση της διαφήμησής του, στον "Μικρό Αρχηγό", με τον οποίο συνεργαζόταν ο Μαρμαρίδης και τον οποίο διάβαζα τότε, μαθητής Γυμνασίου (τριτάξιου), βρέθηκα να αγοράζω τα "Κορόιδα" στην πρώτη τους έκδοση. Δεν θα μείνω στο κείμενο του Μαρμαρίδη (είναι θέμα άλλης ενότητος). Από τότε μαγεύτηκα από την εικονογράφηση του βιβλίου: Μου θύμιζε κάτι Ευρωπαϊκό, για να είμαι ακριβής κάτι "Αστεριξικό" (κρατήστε το αυτό), όπως είπα και στον Germ, σε νεκρό χρόνο... Εικονογράφος ο Δημήτρης Αντωνόπουλος. Τα αρχικά στοιχεία γι' αυτόν τα δίνει ο ίδιος ο Μαρμαρίδης, στον πρόλογο του βιβλίου. Είχαν ξανασυνεργαστεί σε κάποιο περιοδικό (δεν αναφέρει ποιό), για την εικονογράφηση του ίδιου πονήματος, το οποίο παρουσιαζόταν σε συνέχειες. Διαφαίνεται, ότι η συνεργασία του Μαρμαρίδη με το περιοδικό πρέπει να έληξε άδοξα και το δίδυμο Αντωνόπουλου-Μαρμαρίδη σκόρπισε. Στο ίδιο κείμενο ο Μαρμαρίδης μας πληροφορεί, οτι όταν αποφάσισε να εκδόσει σε βιβλίο τα "Κορόιδα", τύχη αγαθή, παρουσιάστηκε ο παλιός του συνεργάτης Αντωνόπουλος, ως από μηχανής θεός, για να του ζητήσει δουλειά και το δίδυμο ξαναέσμιξε για την ΝΕΑ εικονογράφηση των "Κορόιδων". Η εξαφάνιση του Αντωνόπουλου οφειλόταν, κατά τον Μαρμαρίδη, σε προσωρινή μετοίκηση του Αντωνόπουλου στο εξωτερικό. Άρχισα να θέλω να πιστεύω τον Αντωνόπουλο, να φοιτά σε ξένους εκδοτικούς οίκους, ιδανικά παρά τω Gossiny. Με την εμπλοκή μου στον παρόντα ιστότοπο αποφάσισα να παρουσιάσω τον δημιουργό. Η αρχική διαδικτυακή έρευνα, δεν απέφερε καρπούς. Κατά κανόνα διασταυρωνόταν με τον αγιογράφο Δημήτρη Αντωνόπουλο, τον εκλιπόντα πατέρα του σκιτσογράφου Γιάννη Αντωνόπουλου. Σε σύντομη, δια του προσωποπαπύρου, αλληλογραφία με τον Γιάννη Αντωνόπουλο, ο τελευταίος με διαβεβαίωσε οτι ο εικονογράφος των "Κορόιδων" ΔΕΝ ήταν ο πατέρας του, ο οποίος ήταν αποκλειστικά αγιογράφος και μόνο περιστασιακά είχε σκιτσάρει για τον τοπικό τύπο, της ιδιαίτερης πατρίδας του. Εξεπλάγη δε, με τη συνωνυμία. Χωρίς στοιχεία, παρατηρώντας ξανά και ξανά τις εικόνες των "Κορόιδων", ξαφνικά αναγνώρισα αυτήν που δεν είναι άλλη από αυτήν Το κουβάρι άρχισε να ξετυλίγεται: Ο Ηρακλής δεν είναι άλλος από τον Λεγεωνάριο Μποντυλάινους ενώ φαντάζεστε ποιός είναι ο Όμηρος "Έλληνες εισί, οι της ημετέρας παιδείας μετέχοντες" και έτσι οι Γαλάτες, αφού αγωνίστηκαν και στους Ολυμπιακούς, φόρεσαν χλαμύδα και σανδάλια και πήραν την Ελληνική υπηκοότητα (ή να πω ιθαγένεια). Ομολογώ οτι απογοητεύτηκα με τη διαπίστωσή μου. Ο Valt με καθησύχασε: "Αυτά γινόταν κατά κόρον αυτή την εποχή. Ο όγκος δουλειάς ήταν τόσο μεγάλος, που δεν υπήρχε χρόνος για εικονογράφηση εκ του μηδενός". Αναθαρρήσας, συνέχισα το διαδικτυακό ψάξιμο και μετά από λίγο καιρό, ω του θαύματος, ένα νέο στοιχείο προέκυψε: Δημήτρης Αντωνόπουλος: Αρχιτέκτων και Ζωγράφος (1932-2004). Σπούδασε Αρχιτεκτονική στην Αυστρία και επιστρέφοντας στην Ελλάδα, στα μέσα του '60 διορίστηκε σε Νομαρχία της Πελοποννήσου. Στο λήμμα φαίνεται να "ξεκινά τη σχεδιαστική του σταδιοδρομία στο περιοδικό Φαντασία". Μάλλον πρόκειται για το "Φαντασία και Αίσθημα" (1959-1964) του Νίκου Μόσχου. Είναι άραγε το 'περιοδικό', το οποίο αναφέρει ο Μαρμαρίδης στον πρόλογό του? Μιάς και έχει παρουσιαστει στο GC, θα ήταν ενδιαφέρον να βρίσκαμε αυτά τα πρώτα σχέδιά του για τα "Κορόιδα", τα οποία φαίνεται να έκαναν 74 συνέχειες και να οριοθετήσουμε καλύτερα την πορεία του καλλιτέχνη. Επίσης σημειώνεται η συνεργασία του με την εφημερίδα "ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ", άλλοένα σημείο συνάντησης με τον Μαρμαρίδη. Σημαντικές πληροφορίες, διασταυρώνονται και με το άρθρο του Απόστολου Διαμαντή, το οποίο έχει παρουσιάσει ο φίλτατος Bonadrug. Μαθαίνουμε, λοιπόν, οτι συνεργάστηκε με τη "ΜΑΣΚΑ", φιλοτεχνώντας εξώφυλλα και εσωτερικές σελίδες, από το 1963 έως το 1974, για πρώτη φορά από Έλληνα καλλιτέχνη (άραγε και εδώ μεταποιήσεις?). Φιλοτεχνεί και τα 5 εξώφυλλα της "Μάσκας του Τζίμμυ Κορίνη". Καμμιά αμφιβολία οτι πρόκειται για τον ίδιο δημιουργό μιας και η υπογραφή Dimitris είναι εμφανής όχι μόνο στα εξώφυλλα της Μασκας του Κορίνη, αλλά και στα "Κορόιδα" και στις δύο εικόνες που φιλοτέχνησε για το άρθρο του Διαμαντή. Κατά συνέπεια ο Διαμαντής είχε την τύχη να γνωρίσει τον Αντωνόπουλο και να αλιεύσει πληροφορίες για το έργο του. Φαίνεται να και τον σχεδιασμό του εικονογραφημένου "Μικρού Ήρωα" για τα τεύχη 22 έως 27 (ή 24 έως 27). Δείγμα της δουλειάς του υπάρχει σ' αυτή την παρουσίαση. Συνεργάστηκε με το "Auto Εξπρές". Τέλος φιλοτέχνησε εξώφυλλα για τις εκδόσεις "Ομικρον" του 1970 του Σπύρου Γαλαίου. Κατάφερα να αλιεύσω 3 από αυτά, τα οποία παραθέτω: Αυτός είναι λοιπόν ο Δημήτρης Αντωνόπουλος. Παραγωγικότατος, γνωστός-άγνωστος σκαπανέας μιας εποχής, που η εικονογράφηση δεν δημιουργούσε τους stars του σήμερα....... 5 1 2 Παράθεση
germanicus Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 30, 2019 Member ID: 277 Group: Root Admin Topic Count: 1672 Content Count: 28513 Reputation: 191184 Achievement Points: 27559 Days Won: 761 With Us For: 6656 Days Status: Offline Last Seen: Νοεμβρίου 7, 2024 Age: 52 Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 30, 2019 για την έρευνα! Και έχω την αμυδρή υποψία ότι ίσως να έχει να πει 2 λογάκια και ο @Nikos Nikolaidis διότι έγραψε κάποτε αυτό, όπου και παραθέτει και φωτογραφία του Αντωνόπουλου (δεξιά) με τον Τζίμμυ Κορίνη (αριστερά) 5 3 Παράθεση
Nikos Nikolaidis Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 31, 2019 Member ID: 33495 Group: Members Topic Count: 63 Content Count: 352 Reputation: 1755 Achievement Points: 372 Days Won: 2 With Us For: 2309 Days Status: Offline Last Seen: Τρίτη στις 10:26 AM Age: 60 Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 31, 2019 (Επεξεργασία) 13 hours ago, germanicus said: για την έρευνα! Και έχω την αμυδρή υποψία ότι ίσως να έχει να πει 2 λογάκια και ο @Nikos Nikolaidis διότι έγραψε κάποτε αυτό, όπου και παραθέτει και φωτογραφία του Αντωνόπουλου (δεξιά) με τον Τζίμμυ Κορίνη (αριστερά) Καλημέρα! Όντως με απασχόλησε προ καιρού η έλλειψη στοιχείων για τον αείμνηστο καλλιτέχνη, που παρατηρείται στο διαδίκτυο. Μίλησα με το φίλο μου Τζίμμυ Κορίνη ο οποίος με κατατόπισε σχετικά (ήταν φίλοι και συνεργάτες) και μου έστειλε και τη συγκεκριμένη φωτογραφία, έκανα το λήμμα στη Βικιπαίδεια παραθέτοντας τις λιγοστές "πηγές" που υπάρχουν και έγραψα ίδιο άρθρο στο blog μου ("Αθλόμετρο"). Θυμάμαι ότι υπήρξε η σκέψη για μία έκθεση των έργων του μετά από συνεννόηση με τη σύζυγό του, αλλά δε γνωρίζω αν προχώρησε το θέμα... Συγχαρητήρια στο φίλτατο ikarukani για την παρουσίαση Επεξεργασία Ιουλίου 31, 2019 από Nikos Nikolaidis 3 2 Παράθεση
ikarukani Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 31, 2019 Member ID: 31289 Group: Members Topic Count: 40 Content Count: 741 Reputation: 6296 Achievement Points: 761 Days Won: 4 With Us For: 3333 Days Status: Offline Last Seen: Τρίτη στις 05:44 AM Age: 60 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 31, 2019 @Nikos Nikolaidis Καλημέρα κι από μένα. Ευχαριστώ κι εγώ για το λήμμα της Wikipedia στο οποίο βασίστηκα για να "συναρμολογήσω" τις σκόρπιες πληροφορίες. Δημιουργούνται, βέβαια, πολλές απορίες: Αν έφυγε για σπουδές το '60 και επέστρεψε στα μέσα του, πότε συνεργάστηκε στη Φαντασία του Μόσχου (κυκλοφορία 1959-1964)? Εκτός και αν υπάρχει κι άλλο περιοδικό με το ίδιο όνομα. Εδώ θα μπορούσε ο φίλτατος @tonytony , που φαίνεται να έχει τεύχη της Φαντασίας στην κατοχή του, να μας διαφωτίσει. Έφυγε δεύτερη φορά στο εξωτερικό και γιατί ο Μαρμαρίδης δεν τον "βρίσκει" εύκολα στα μέσα του '70, αφού έργα του κυκλοφορούν? Πραγματικά γρίφος, για τόσο παραγωγικό καλλιτέχνη..... 2 2 Παράθεση
Nikos Nikolaidis Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 31, 2019 Member ID: 33495 Group: Members Topic Count: 63 Content Count: 352 Reputation: 1755 Achievement Points: 372 Days Won: 2 With Us For: 2309 Days Status: Offline Last Seen: Τρίτη στις 10:26 AM Age: 60 Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 31, 2019 Είναι αρκετά πράγματα που χρήζουν διερεύνησης, αγαπητέ φίλε, σχετικά με την πορεία του αείμνηστου δημιουργού. Ίσως, αν γινόταν κάποια στιγμή, εκείνη η έκθεση με τα έργα του, να είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τους οικείους του σχετικά. Γενικά όμως, από όσο έχω καταλάβει μιλώντας παλαιότερα και με τη χήρα του Byron, την ευγενέστατη κυρία Σοφία Απτόσογλου, ο δρόμος των Ελλήνων εικονογράφων εκείνου του καιρού ήταν μάλλον μοναχικός, με αποτέλεσμα η σεμνότητα που τους χαρακτήριζε να έχει οδηγήσει σε ελλειπή ενημέρωση για τη φυσιογνωμία της δουλειάς τους, τις επιρροές, τα χαρακτηριστικά της σχεδιαστικής τους γραμμής κλπ. Δυστυχώς... 2 2 Παράθεση
Προτεινόμενες Καταχωρήσεις
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.